През последните няколко години у нас се появиха многобройни образователни проекти, свързани с повишаване на грамотността, стимулиране на четенето и поощряване на културното развитие сред младите хора. Някои имаха успех, други потънаха в прашните архиви на времето, а трети просто изчакваха подходящия момент, за да се появят. „Почети ми” е един от тях .
Идеята за проекта се ражда преди две години, когато екипът на списание „Българска наука” заедно с няколко незрящи решават да подемат инициатива, целяща да разшири и обогати знанията на младежи в неравностойно положение и по-конкретно – онези с увредено зрение. Месеци по-късно проектът е на път да бъде осъществен с помощта на сдружение „Щастливо дете”, съвместно с което „Почети ми” успя да спечели финансиране по програма „Младежта в действие”.
Идеята е доброволци да прочетат на глас и да запишат 20 статии, съобразени с учебния материал и подходящи за младежи на възраст от 16 до 18 години. Прочетените статии ще бъдат записани на 1000 диска, във формат, достъпен за незрящи. След това тези CD-та ще се разпространят в училищата за слепи в София и Варна, в структурите на Съюза на слепите, както и сред много организации, работещи с деца с подобни проблеми. "Предвидили сме и закупуването на 20 броя mp3-плейъра, които ще се дадат на специални библиотеки, специализирани места и определени слепи деца, които нямат компютър и не могат да използват директно CD", обясняват още от "Българска наука".
Проектът е насочен към подпомагане на младежите с увредено зрение и цели приобщаването им към неформалното образование, запознаването им с научна и научно-популярна литература, и в крайна сметка подпомагането на на цялостното им образование и интеграция.
Ако желете да се включите в проекта с четене на статии, можете да се свържете с екипа на списание "Българска наука" на имейл admin@nauka.bg. Единственото условие към доброволците е да имат добра дикция и желание!
Източник: "Аз чета"
Автор: Валентина Маринова
PS: Освен чрез имейл, можете да заявите желание за участие като доброволец тук и/или тук :)
Няма коментари:
Публикуване на коментар